1399-08-24 12:12
1179
0
71575
شهردار گرگان خبر داد :

توسعه همه جانبه گرگان – گوانجو / بازدید از پروژه شهر بازی مدرن در هزارپیچ + تصاویر

شهردار گرگان از توسعه همه جانبه همکاری با شهر گوانگجو چین خبر داد و گفت : توافقات بسیار خوبی در راستای توسعه تفاهم­نامه خواهرخواندگی صورت گرفته ­است.

به گزارش گلستان ما ؛ عبدالرضا دادبود در گفتگو با خبرنگاران در خصوص نتایج نشست مشترک با سرکنسولگری جدید ایران در چین اظهار کرد: طی جلسه ­ای که به تازگی با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو داشتیم، توافقات بسیار خوبی در راستای توسعه تفاهم­نامه خواهرخواندگی صورت گرفته ­است.

دادبود افزود: تشکیل کارگروه توسعه روابط گرگان – گوانگجو یکی از موضوعات مهمی بود که به تایید استاندار محترم گلستان نیز رسید و به زودی اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به گستردگی مذاکرات و اهمیت تفاهم­نامه، سطح وسیعی از موضوعات اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ... در سراسر استان می­تواند تحت پوشش قرار بگیرد و نیاز است مدیران کل دستگاه­ های اجرایی نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

شهردار گرگان افزود: در همین راستا از سوی استاندار محترم مقرر شد دستگاه­ های اجرایی استان پای کار بیایند و موضوعات توافق­نامه در قالب یک کارگروه پیگیری شود.

تشکیل سامانه بی‌واسطه روابط اقتصادی میان دو کشور ایران و چین

شهردار گرگان از تشکیل سامانه بی‌واسطه روابط اقتصادی در زمینه صادرات و واردات مواد غذایی میان دو کشور ایران و چین خبر داد.

عبدالرضا دادبود در خصوص راه‌اندازی این سامانه اظهار داشت: دولت چین به منظور ایجاد ارتباط بی‌واسطه میان صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات غذایی در دو کشور ایران و چین، یک بستر آنلاین راه اندازی کرده است.

دادبود افزود: سرکنسولگری ایران در جنوب چین از شهرداری گرگان درخواست کرده بر اساس تفاهم‌نامه با شهر گوانگجو، در رابطه با این سامانه به فعالان اقتصادی اطلاع‌رسانی کنیم‌.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه حضور در کشور چین هزینه بالایی برای فعلان اقتصادی ایران دارد این سامانه زمینه ارتباط بدون واسطه با طرف چینی را میسر می‌سازد.

به گفته شهردار گرگان، این محصولات غذایی شامل گوشت و مرغ، میوه و سبزیجات، محصولات دریایی و کشاورزی، غذاهای فراوری شده، نوشیدنی‌ها، چاشنی‌ها، لبنیات و میان‌وعده‌ها هستند.

دادبود ادامه داد: در این سامانه یک مترجم زبان قرار دارد که اظهارات طرف ایرانی را به زبان چینی ترجمه می‌کند.

وی تصریح کرد: افراد حقیقی و حقوقی به منظور ثبت‌نام در این سامانه می‌توانند از طریق اتاق بازرگانی اقدام کنند و پس از گذشت حدود سه هفته این ارتباط برقرار می‌شود.

شهردار گرگان گفت: پس از برقراری ارتباط، به مدت یک و نیم ساعت فرصت برای ثبت تقاضا و درخواست طرف ایرانی شکل می‌گیرد.

دادبود اظهار داشت: از اتاق بازرگانی و سایر نهادهای اقتصادی خواسته‌ایم اشخاص واجد شرایط را به سرکنسولگری ایران در شهر گوانگجو چین معرفی ‌کنند.

بازدید از پروژه شهر بازی مدرن

همچنین شهردار گرگان به همراه جمعی از مدیران شهرداری با حضور در محل احداث پروژه بزرگ شهر بازی مدرن، از روند ساخت این طرح بازدید کرد.

 طبق برنامه ریزی های به عمل آمده قرار است فاز اول این پروژه بزرگ ظرف ماه های آینده به بهره برداری برسد.

 با ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به این پروژه، امید به نتیجه رسیدن آن برای شهروندان بیشتر شده و باب فتحی برای ورود قرارگاه به دیگر پروژه‌های شهری و استانی شد به صورتی که همزمان با عقد قرارداد این پروژه با قرارگاه، چند دستگاه اجرایی دیگر نیز تفاهمنامه همکاری با قرارگاه را امضاء کردند.

 به همین منظور دکتر دادبود با برگزاری جلسه در محل احداث پروژه با مهندسین ناظر و نمایندگان پیمانکار از پیشرفت فیزیکی و زمانبندی دقیق ساخت آن بازدید کرد.

بازدید دکتر دادبود از روند احداث پروژه «شهر بازی مدرن» گرگان + تصاویر

بازدید دکتر دادبود از روند احداث پروژه «شهر بازی مدرن» گرگان + تصاویر

بازدید دکتر دادبود از روند احداث پروژه «شهر بازی مدرن» گرگان + تصاویر

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.